27 Aralık 2012 Perşembe

DIY - KiTaP aYRaCı

Benim gibi bir kitap delisi için ayraçlar vazgeçilmez...

Evde bir sürü kağıt ayraç var fakat ben onları pek sevmem açıkçası...

Eski kitaplardaki ip şeklinde olan ayraçlar daha bir sevimli gözükür hep gözüme.. Önceki günlerde dolabı karıştırırken rastladım bu tahta süslere...

Ne yapmak için aldığımı Allah bilir.. Almışım ama kullanamamışım.. 

Hazır bugün yeni kitaplar almışken kendime.. Yeni yeni ayraçlarım da olsun dedim :)

Öncelikle malzemelerle başlayayım anlatmaya...


Orta kısımları delik tahta boncuklar ve ince kurdele..

Aslında bu ince kurdeleler de satın alınmadı.. Yazın aldığım t-shirtlerdeki asmak için olan kurdeleler bunlar.. Omuz kısmından sarkanlar canımı sıkınca kesmiştim. Atmakta istemediğimden saklamıştım..



Bu şirin tahta süslerin içinden bir iğne yardımıyla kurdeleleri geçirdim. Ve üst kısmına düğüm attım..

Sonra o düğümler gözüme hiç hoş gözükmedi. Bende çakmakla yaktım  :)


Ve sonucunda böyle şirin kitap ayraçlarım oldu :) 





Yıldızlı olan hemen okuduğum kitabın arasında yerini aldı bile :)




Mavi ördekli olan kitap ayracıysa erken yılbaşı hediyesi olacak  arkadaşıma tabii tek başına değil  yanında İki Cami Arasında Aşk kitabı ve altta benim daha önce yaptığım buzdolabı magnetiyle birlikte...

Misafirliğe eli boş gitmek olmaz ama dimi :)



Magneti nasıl yaptığımı merak eden olursa mail atabilirsiniz :) TıK TıK


4 yorum:

devinim dedi ki...

ayraçlar harika
magneti burdan paylşaşsan ne güzel olur
ellerine sağlık

RuYaYLa dedi ki...

Devinim ;

Teşekkür ederim :)

Magnete gelince ;

Küp şeker örneği diyorlar bildiğim kadaryla adına..

Ben 2,5 numara şişle 24 ilmekle başladım.. sonra 2 ters 2 düz örüyorsun. Arka kısmında da aynı gitmesi için 2 düz 2 ters yapıyorsun. yani iki tarafta da örnek aynı olacak..

4 sıra böyle ördükten sonra düzlerin üzerine ters gelecek terslerin üzerine de düz gelecek şekilde 4 er sıra devam ediyorsun zaten küp şeker şekli ortaya çıkıyor ( umarım anlatabilmişimdir :)

Sonrasında çöp şişleri göz kararı kesip düz kısımlarına boncuk takıp örgü şişine benzetiyorsun. ( istersen nazar boncuğu da takabilirsin ) Onları da şişten çıkarttığım ilmeklere geçirdim.

En sonunda da sıcak silikonla arkasına magnet yapıştırdım..

Umarım anlatabilmişimdir :)

Sevgiler



Adsız dedi ki...

Ayraçlar çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

RuYaYLa dedi ki...

Üretmek Güzeldir ;

Teşekkür ederim Hoşgeldin :)