15 Haziran 2015 Pazartesi

eV YoĞuRDu TuTMMaZSa ...

Tutar tutar demeyin...

Benim gibi evde yoğurt mayalıyorsanız.. Tutmama gibi bir ihtimal de söz konusuymuş..

Kendi kendime nazar değdirdim sanırım..

Sorunsuz tutuyor benim yoğurtlarım dedim ama bu defa tutmadı...

Biraz fazla ılık oldu galiba süt... Neyse mayalanması için bıraktım vakti gelince açtım kapaklarını , O da ne ???

Süt kıvamında halaaa...

Dolaba koydum elim mahkum bozulmasın diye...

Sabah ilk iş kalktım fırına koydum 4 saate yakın 50 derecede ısıttım bana mısın demedi... :(

Eeee napıcam ben şimdi bu yoğurdu ??

Dereceyi yükselttim 1 saat boyunca kapaklarını da açtım.. Sonuç ;

Harikaa...

Mis gibi ev yoğurdumuz hazır...

Yoğurdu benim gibi fırına uygun olmayan kaplara mayalasanız da 70 derece sıcaklıkta hiç bir sorun yaşamadım şahsen ben...





2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Yoğurdu irili ufaklı cam kavanozlara paylaştırıp mayalamanı öneriyorum.
1 seferlik kullanım için ideal. Artı en sağlıklısı cam.
Bir de; seninki de güzel bir çözümmüş ama tutmayan yoğurdu içine sıcak su koyulmuş geniş bir kabın içine oturtur ve uygun biçimde üzerini kapatırsan 1-2 saate kalmadan tutuyor canım.
Sevgiler..

RuYaYLa dedi ki...

Zeugmacım

Daha önceden cam kavanoz ya da toprak kapta yapıyordum.. Şimdi Tupperware mayalama kaplarında yapıyorum yoğurdumu... Açıkçası markaya güvenim var ama dediğin gbii tek seferlik yapılabilir.. Çok da iyi olur...

Sarıp sarmalamadan mayalanıveriyor hemen yoğurt :)

Benim kabahatim aslında süt gibi kalması... Aklım nerdeyse artıkk... Sütü unutup iyice soğumaya yakınken bir daha kaynatmadan mayaladım...

Haliyle tutmadı tabi ki de :(

Eskiden senin yönteminle cam kavanozlara koyar , sarar sarmalar ve sonrasında tutmazsa sıcak suya oturturdum..

Bknz ; http://ruyayla.blogspot.com.tr/2012/11/ev-yapm-yogurt.html

Uzun zamandır yapmamıştım yine de aklımda bulunsun canım :*

Sağoll :)