29 Eylül 2008 Pazartesi

Eski Bayram Özlemi...


Eskiden Bayramlara dair en sevdiğim şey Hediye Hanım Teyze'nin verdiği mendillerdi...


Bugün temizlik yaparken elime geçti bir tanesi eskimişti, kenarda unutulmaktan sitem eder gibi sararmıştı birazda... Ama biricik annemin üzerine işlediği ismimin baş harfi hala ilk günkü kadar gösterişliydi...


Daldım gittim bir an...


Bayram sabahı kırmızı rugan ayakkabılarımla koşarak gittiğim Hediye Hanım Teyzenin gecekondusu geldi gözümün önüne... Küçük bahçesindeki eski tenekelerin içine diktiği sardunyaların kokusunun buram buram duyulduğu sedirde yediğim ve asla aynı tadı başka bir tatlıda alamadığım baklava, o merakla beklediğim mendilin arasında aldığım harçlık , - belli ki açık alınmış - kokusu hala burnumda olan limon kolonyası, yeşil paketli LORD marka Hindistan cevizli bayram şekeri... Hediye Hanım Teyze’nin artan iplerle ördüğü yeleği ve patikleri, gıcırdayan tahta bahçe kapısı ve çocukluğum...

Hediye Hanım Teyze öldü...

Sonra bayramda mendil arası( arka yüzünde Mehmet Akif Ankara Kalesi ve istiklal marşı olan )100 liralık bayram harçlıkları ve bakkallardaki açık kolonyalar kalktı tedavülden... Baklavalar hazır alınır oldu... Yeşil paketli LORD şekerler kayboldu piyasadan... O gecekondunun yerinde kocaman taş yığınları var artık...

Hediye Hanım Teyze’nin pamuk gibi yumuşacık ellerini hissettim sanki bir an yanağımdan süzülürken birkaç damla...


Artık hiçbir şey eskisi gibi değil...

Benim içimdeki özlem hariç...


Eski tadı olmasa da iyi Bayramlar...

11 yorum:

kişisel depresyon anları dedi ki...

inanmayabilirsin ama o mendillerden ben hala alıyorum. :)
sanıyorum yarın da alacağım. komik :)

RuYaYLa dedi ki...

Harikaa keşke bana da mendil verse birilerii :)

øττøṃαṉṡ dedi ki...

ii bayramlarrrr

RuYaYLa dedi ki...

İyi Bayramlar ottomans

kişisel depresyon anları dedi ki...

lakin mendiller ne oluyor bilmiyorum anneme veriyorum sanırım o da saklıyor :) çeyiz için çıkarır sanırım zamanı gleince :)
iyi bayramlar...

camilla dedi ki...

çocukluğumuzun bayramları yok ya. bakıyorum artık annem-babam da pek sallamıyor, annem geldi az önce, öyle her türden şeker almadık dedi.bir çikolata yetermiş..el öpmeler de format gereği işte artık

Adsız dedi ki...

iyi bayramlar

RuYaYLa dedi ki...

kişisel depresyon anları
Belkide sende çocuklarına falan verirsin.gerçi şimdiki çocuklar pek ilgilenmez ama neyse :)

RuYaYLa dedi ki...

camilla
Bayram değil ki artık tatil sadece o yüzden.Nerde çocukluğumuzdaki Bayramlar :(

RuYaYLa dedi ki...

Diagonal
Sana da iyi bayramlarr :)

øττøṃαṉṡ dedi ki...

camilla ruyayla elimi öpün size bayram harçlığıı verim :) bunada şükür napalım eskiye dönemiceemize göre...