26 Kasım 2008 Çarşamba

EVLiLiK BaSKıSı

Liseden arkadaşımla bayadır görüşemiyoruz son günlerde mailleşmeye başladık...

Her zaman ki gibi evlilik konusuna geldi konu... Sevgilim ya da sevgili adayları olup olmadığını sordu... Tamam dedim başladık yine...


Etrafımda yaşımdan çok küçüklerin dolaştığını onları istemediğimi, doğru düzgün diyebileceğim adamlarınsa hep evli olduğunu, doğru insanın daha karşıma çıkmadığını söyledim...


Arkadaşım ;


“Sen ve sevgili-sizlik ilginç durum ! Ne oldu rahibe olmaya mı karar verdin?

Gerçi sende haklısın bu zamanda erkekler yaşlarından da küçük gözüküyor.

Hep ne olmuş küçükse?

Kızım küçük erkek iyidir zengin olursun fena mı?

Evli de olur ne olacak canım boşatırız hem kıymet bilir..."



Ya bu lafı neden herkes söylüyor ? "küçük adamla evlenmek iyidir, zengin olursunuz ... Annem ve teyzemler de hep kendilerinden küçük adamlarla evlenmişler, zengin miyiz hayır değiliz...


Ninem rahmetli
“ evli adama gidin kızım, sizinle eşit olmasın, kıymet bilir“
derdi hep... Aslında anlatmaya çalıştığı 'yaşça büyük ve evi olan adama gidin'di...
Teyzelerim hakikatten ‘evli’ adamlara gittiler :) Kıymet bildiler mi, kim kimin kıymetini bilmeli orası tartışılır...




"Evlen artık" imalarından sıkıldım hatta bıktım... Ne kadar sinir bozucu bir şey ! Düğün, cenaze, nişan, bayram, seyran dinlemeden sürekli;

  • Evlenmiyor musun? Ne zaman düğüne gelicez ? ( gene mi yaa birisi de sormasın be kardeşim amma meraklısınınz evlendirmeye , göbek atmaya)
  • Yok mu kimse ? ( Yok desem; başıma ekşiyip bulalım nidaları atacaksınız, var desem; kimmiş neciymiş diye soru yağmuruna tutacaksınız.. iki ucu ... )
  • Falancanın oğlu seni görmüş beğenmiş.... ( eee napabilirim o beğendi diye evlenmek zorunda mıyım? kronik bit problemim var söyleyin benden uzak dursun! )
  • Bak bu çocuk çok iyi, gel hee dee, annen- baban mürrüvetini görsün... ( Kötü deseler şaşarım zaten madem iyi çocuk git sen al töbe töbee )
  • Ay bak ne güzel gelin oluyor sende bulsana bi tane... ( hee pazarda satıyolardı zaten... Tezgaha dökmüşler , Seç beğen al diyolar )
  • Falancanın kızını gördün mü çocuk mühendismiş, yok doktormuş, yok pırlanta seti almış, yok bilmem nee... yaza düğünleri varmış... ( iyi ne güzel dırdırınızdan kurtuldu kızcağız gerçi evlenmekle bitmiyor yaa bir kaç ay sonra çocuk diye tutturursunuz ...)
  • O sümüklü bile buldu Bak yaşın kaç oldu sen hâlaa.... ( ne varmış yaşımda ? )



Aaa bir de "mantık evliliği yap" diyenler var ki onlara zaten diyecek bir şey bulamıyorum ! Sevmediğin bir adamla bir ömür geçirmenin neresi mantıklı ?


Hergün kadın programı izleyip, göbek atmak için yer arayan sevgili akrabalarım, sevgili komşu teyzelerim ve 'hepimiz evlendik, sen bekar kalma' diye çabalayan sevgili arkadaşlarım; o kadar sıkıldım ki artık "kısmet, hayırlısı, düşünmüyorum daha " demekten....


Önüne gelen evlen evlen... yaa bi gidin işinize yahuu...



Evlenmek için Evlen-me-ye-ce-ğimmmm :)

20 yorum:

Kızıl dedi ki...

Evlilik baskısı yapmayı çok severler bizim toplumumuzda. Evlenmek için evlenenler çok olmuştur ve sonuç hüsranla sonuçlanmıştır çoğu zaman. 28 yaşımdaydım evlendiğimde iyi bir yaş olduğuna inanıyorum. Bir de bu biraz kısmet işi gerçekten, ha deyince insanın karşısına çıkmaz doğru insan. Her şeyden önce hayırlısı demek lazım. Aldırmamalısın bu gibi evlen artık baskılarına. Ama işin zor tatlım, biliyorum!

Kolay gelsin sana :)

Sevgiyle kal!

pRncfRn dedi ki...

Herkesin bir diyeceği oluyor zaten mutlaka! Hakikaten kolay gelsin Ruyayla :)

Seyyah dedi ki...

Rüyayla,
Ah bu kelimeler ne kadar tanıdık.Sanki ben film'i daha önce görmüştüm :)
Yaşım 29 oldu.10 senedir benimle uğraşmaktan yılmış olan sevgili Annem,arkadaşlarım,akrabalarım artık pesettiler.Kim görse şimdi ''yalnızların prensesi geliyor.''diyor.Hoşuma gidiyor :)
Ve yılmayacak tek kişi olan Annem Türkiye ye bu gelişmde gördüm ki,Annemde pesetmiş.Çeyizimde ne varsa başlamış kullanmaya.''Oh dedim Anne sonunda''
''Ne yapayım baktım senin evleneceğin yok bende kullanıyorum''.
-Aman Annecim kullan kullan.Helal hoşolsun :)'' dedim bende
EVLİLİK:Kendini iyi tanımak gerekiyor derler ya.Yalanın önde gideni.Ben kendimi iyi tanıdığım için evlenmedim.Güven meselesi bir yerde de.Kendine ve karşındakine.Yerleşik bi hayatı hiç benimsemedim yaşamım boyunca.
-Annem der ki;
''Başkalrının hayatına uzaktan bakmaya mecbur kalacaksın birgün.Sanma bu kalabalık hep yanında olacak.Herkes kapısını kapatıp yuvasına çekilince anlayacaksın YALNIZLIĞIN ne olduğunu.Ama çok geç olacak o zamanda.''
-Annem sen üzme canını.Ben yalnızlığı iyi bilirim.Ve onunla başetmesinide.
Sevgili RÜYAYLA;
Evlenmeyi cidden düşünüyorsan eğer,şimdi tam yaşın derim ben.Sonra geç kalıyorsun bişeylere.En azından küçükte olsa sevgilin olsun.Biriyle bişeyler yaşamaya alıştır kendini.Yoksa alışmak çok zor oluyor sonra.Ben hep uzaktan sevdim.Bak şimdi yanımdalığımın ihtiyaçlarını karşılayamıyorum.
YALNIZ lığa teslim olmuşum.Ama mutluyum.Bu kelimeyi yürekten söylüyorum.
Ooooooo ne uzun bi yazı olmuşş :)
Bu konuda çok suskun kalmışım.Neyapim sen açınca dayanamadım yazdım:D

RuYaYLa dedi ki...

Pandoracım;
Sebeplerimi açıklamama rağmen inatla söyledikleri için artık dinlemiyordum evlen diyenleri... Ama beni çok iyi tanıyan insanların bile sesleri yükselmeye başladığından beri gerçekten sinir olmaya başladım... Bir ömür boyu evde kalcak halim yok tabikii birgün evlenicem ama doğru kişiyi bulduğumda :) dediğin gibi herşeyden önce hayırlısı...

RuYaYLa dedi ki...

prncfrncım
Evet, herkesin bir diyeceği mutlaka oluyor önceki hafta yiğenim sordu "ne zaman evlencen sen" diye bacaksız daha 7 yaşında...

RuYaYLa dedi ki...

ELV79;
Daha 3 yıl katlanıcam o zaman bu "evlen artık" laflarına :)) Zaten annemin çeyiz diye sakladıklarından çoğunu da kullanıyorum...

Array! dedi ki...

Aile ve akraba baskısı konusunda yalnız değilmişim, Tek fark falancanın kızını beğeniyorlar benim için. Yetmiyor, falancanın annesi de bazen bu oyuna katılıyor.

Yazını okumak hoşuma gitti :)

kişisel depresyon anları dedi ki...

geçen gün eve girdim, girer girmez telefonum çaldı daha üstümü değiştirmemişim, herşeyi savurup atmışım, telefondaki küçük kuzenim (10'lu yaşlarda ve erkek kendisi) "abi starı açacakmışsın" diyor bana "ne oldu neden" diye cevap veriyorum aklımda bin türlü pörtleyen düşünce ile. "Büyükle (anneme böyle der) babannem sana kız beyenmişler" hadi ya diyorum "güzel kızmış dur vereyim"
annemi veriyor telefona. "bak kız beyendik sana sarışın mavi gözlü çok güzel, bak hemen gidelim oraya", bende kırmamak için soruyorum "nereliymiş, ne iş yapıyormuş, kimmiş neyin nesiymiş?" "bilmiyorum diye bir cevap geldi. tabi bende açtım ağzımı yumdum gözümü bilmiyorsun o zmaan niye arıyorsun iyice araştırsana diye ben baskın çıkınca sustu vazgeçti tabii :)

aysema dedi ki...

İnsanı kendi haline bırakabilsek her şey çok daha kolay olacak belki de... Baskı direnmeyi tetikliyor galiba.

Yine de kulak asmayın söylenenlere.Kendinize en uygun olan yaşamı siz biliyorsunuz. Her şey gönlünüze uysun.

Bu arada bende bir emanetiniz var. Beklerim efendim...

Sevgiler.

RuYaYLa dedi ki...

Array!
Hoşgeldin... Bende aile baskısı yok annem ve babam bulsalar pamuklara sarıp saklayacaklar beni helee babam... Ne çekiyorsam etraftan çekiyorum :) Herkesde aynı dert varmış demekki :)

Teşekkür ederim :)

RuYaYLa dedi ki...

kişisel depresyon anları ;
Şanslısın.. En azından seninkiler haber veriyor bizim tanıdıklar bir yere çağırıyolar. Kırmamak için gidiyorum bir bakıyorum bi çocuk kıpkırmızı oturuyor orda.. "yaa kim bu" diyorum "ne tatlı çocuk dimi" falan diye konuya dalınca anlıyorum hemen bir bahane bulup sıvışıyorum ordan :)) sıvışamazsam çocukla yanlız bırakıp gidiyorlar sonradan kızıp ortalığı kaldırsan da bir faydası olmuyor :)

RuYaYLa dedi ki...

Aysemacım
Kesinlikle ne güzel söylemişsin... Kendi halime bıraksınlar beni ve benim gibi baskı altındakileri :)

Dileklerin için çok teşekkür ederim bakıyorum hemen :)

Boskafa dedi ki...

ay evlenenler çok mu mutlu sanki,bizim toplumca bütün sorunumuz bu cidden emin olmadan evlenmek,sonrada toplumda çelişkili,çarpık ilişkiler çıkar tabii...

Bendeniz.. dedi ki...

ayy tadını çıkart bunun canım ama sakın doğru insanı bulduğuna emin olmadan (zaten o zaman ilşki kendiliğinden bu yola giriyor)sakın adım atma..zatende atmıcaksın belli de))
ay bana hiç böyle diyenler olmadı tam tersini dediler yaa fena kıskandım:(

Camilla dedi ki...

ruyaylacım boşwer bunları(:
bak benim sana söyleyeceklerim daha da hoşuna gidicektir eminim(.
biz daha demin prncfrnla seni cekiştirdik(: ama iyi niyetle(: ne kadar kuvvetli bi kalemi var dedik.. yazarlardan açıldı konu, senle bitti(:

RuYaYLa dedi ki...

Xenophilius;
Hoşgeldin... Böyle aile baskısı yüzünden yada düşünmeden tartmadan evlenenlerin sayısı çok ve mutsuzlar...Evlenmek için evlenilmemeli dimi ?

RuYaYLa dedi ki...

Bendenizcim;
Emin olmadan aslaa :) Gerçi doğru insan çıkar mı orası da muaamma ama neyse sustum ben :)) Kıskanma sanada söyleriz diyeceğim ama geçmiş neyse yaa artık cadıya söyleriz bizde :)

RuYaYLa dedi ki...

Camillacığım
Beni mi çekiştirdiniz :) yok yaa o kadar da değil :) Teşekkür ederim ne yazacağımı şaşırdım valla :P

Adsız dedi ki...

Ya ben bu yazıyı nasıl kaçırmışım süpermiş. Tam benim durum. Hatta bende bi de daha lisede bulmuş kuzenler var ki bu da beni direkt evde kalmış katagorisine yerleştiriyor. Evlenme canım boş ver. EKK Klübümüz var bizim. Üniversiteden arkadaşlarla. Sen de katıl. Kalabalığız epey kimse bizi zorla evlendiremez. Aşk kapıyı çalsın düşünürüz o işi.

RuYaYLa dedi ki...

Kakulecim
Bizimde vardı EKK kulübümüz en sona ben kaldım :D Memnuniyetle katılırım sizin EKK'ya :)