18 Kasım 2008 Salı

SeSSiZ ÇığLıKLaR Vol 1


Bir varmış bir yokmuş diye başlardı ya anlattığın masallar... Hani hep mutlu sonlarla biter, gökten 3 elma düşerdi... Dinlerken güzel hayaller arasında uykuya dalardım...


Bana yalan söyledin Anne!... Masalların hiç birisi mutlu bitmiyor!


Beni yeniden doğur anne!

Kimsenin parmak izi tenimde kalmasın...

Kimsenin yüreğinde parmak izime rastlanmasın...


Kırgınlıklarımı, özlemlerimi, sızılarımı bir kalemde silip

yeniden başlayayım her şeye...


Kendi masalımı yazayım anne!

Ama bu defa ne olur aşılmaz duvarlar örme...

Bırak düşeyim, kanasın dizlerim...

Korkma şimdiki kadar acımaz canım o zaman!

Camdan izletme bana dünyayı anne!

Kıskanmayayım sokakta oynayan çocukları...

Bırak çıkayım dışarıya!

Kırarlar diye korktuğun bütün oyuncaklarımı paylaşayım

sokaktaki çocuklarla...

Paylaşmanın zevkini tadayım anne!

Küfredeyim sokak çocukları gibi,

Üstüm başım kir pas içinde geleyim eve,

Temizlerken kızıp bağırma bana anne!

Yemek yerken ağzıma tıkma,

Bırak senin istediklerini değil,

Benim istediklerimi,

İstediğim kadar yiyeyim anne!

Mesela Melike’lerin bahçedeki erikleri daha yeşilken

tuza banıp yiyeyim...

Bırak ağırsın karnım anne!

Balkondan değil de, ağaca çıkarak toplayayım incirleri...

Düşeyim hatta ağaçtan!

Çürük içinde kalsın her yerim...

Bırak bu defa o rugan ayakkabılar yerine,

Filiz’in lastik ayakkabılarını giyeyim...

Bahçede çamurlarla oynayayım, çimenlerde yuvarlanayım...

Bulduğum kimsesiz köpekleri, kedileri evlat edineyim...

Kızma bana anne!

Balkonda kardan adam olmaz anne!

Bırak sokakta buz kessin ellerim,

iliklerime kadar donarken o kadar çok eğleneyim ki

mutluluktan içim ısınsın anne!

Bırak yağmurda dolaşayım anne!

Şimdiki gibi yüreğime yağıp gözlerimden akmasın o yağmurlar

Üstüm ıslansın sadece...

Bu defa kumaştan bebekler dik bana anne!

Yemek yapmayı öğret!

Odamı toplama cezası ver!

Her şeyi sen yapma bu defa anne!


Bu defa koruma beni anne!

Yapma...!

Kırılsın kolum kanadım...

Dizlerim kanasın...

Hastalanayım...

Pislensin üstüm...

Bitleneyim hatta!

Ama ne olursun bu defa bırak beni anne!

Büyümeyi öğreneyim...

Anılarımla başa çıkmasını öğreneyim...

Beni yeniden doğur anne!

Bu defa ;

Sessiz çığlıklar kalmasın yüreğimde...

23 yorum:

pRncfRn dedi ki...

Anneye kızmamak gerek masal konusunda, masallar iyi sonlarla biter ama hayat bir masal olmadı hiçbir zaman.

Ama koruma konusunda kızılabilir belki, düşmeden öğrenemiyor insan bazı şeyleri...

Camilla dedi ki...

iyrenc bi sabaha uyandım ya.. 4 ayrı kişi arayıp cok cok kötü şeyler söyledi.. moral sıfır.. yazdıkların daha bi etkili oldu bu yüzden..

'Kimsenin parmak izi tenimde kalmasın...'

ŞAHMARAN dedi ki...

bu ne güzel bir şiirdir.Okurken tüylerim kalktı.
Ama aslında o kadarda özgür olmasın ya inan bana o zaman çok çabuk büyümek zorunda olmak yıpratıyor insanın ruhunu.
Ben soğuklarda kardanadam yaptım,küfür ettim,özgürce sokaklarda kaldım.
Bak şimdi 22 yaşında olmama rağmen daha büyükmüşüm gibi hissediyorum.
Tabi ki olacak böyle özgürlükler omo reklamında bile söylüyor
"kirlenmek güzeldir"diye.
hiç bir çocuk kirlenmeye çalışırken,çamura bulanmadan büyüsün.
tıp kı şiirindeki şu mısralar gibi
"Bırak yağmurda dolaşayım anne!

Şimdiki gibi yüreğime yağıp gözlerimden akmasın o yağmurlar

Üstüm ıslansın sadece...

Bu defa kumaştan bebekler dik bana anne!

Yemek yapmayı öğret!

Odamı toplama cezası ver!

Her şeyi sen yapma bu defa anne!"

tekrar söylüyorum bu şiirleri okumayı seviyorum.:D
sevgiler.

ŞAHMARAN dedi ki...

bu arada umarım hayatında her şey yolundadır.

Kızıl dedi ki...

Bunu sen mi yazdın? Ne kadar iç acıtan, ne kadar masum ne ne kadar gerçek bir şiir bu böyle. Tebrik ediyorum! Hani okuyorum ya, sanki bana bu dizleri kızım söylüyor ve benden bunları talep ediyormuş gibi oldum bir an. yüreğine sağlık tatlım, harika bir paylaşım gerçekten.

Sevgiyle kal!

RuYaYLa dedi ki...

Prncfrncım Annem bana söz vermişti herşey masallardaki gibi olacak diye o yüzden kızıyorum anneme ! O kadar çok korudu ki o hastalandığında düştüm kimse tam anlamıyla toparlayamadı beni...

RuYaYLa dedi ki...

Camillacığım umarım herşey yoluna girer tatlım hayatın bize neler getirebilieceğini öngörebilsek keşke yada eternal sunshine of spotless mind deki gibi bi şekilde silinebilse herşey ...

RuYaYLa dedi ki...

Salihcim o kadar özgür olmazsan sonra çok daha çabuk büyümek zorunda kalıyorsun! düşünsene sürekli seni koruyanlar var. Senin için herşeyi yapıyorlar ve bir gün bütün bunları yapmayı bırakıp, senden yaptıklarını ve yapacaklarını onlar için yapmanı bekliyorlar! Hiç birşey bilmiyorsun sudan çıkmış balık misali afallıyorsun... yanlış üstüne yanlış... İnan bu daha çok yıpratıyor insanın ruhunu :)
Ben annemin bebeğiydim şimdi annem benim bebeğim !!!

RuYaYLa dedi ki...

Pandora;
Evet dün akşam yazdım, yazdığım gibi de yayınladım çok teşekkür ederim.. Sen sakın kızını benim annem kadar koruma sonra çok canı yanıyor insanın...

ŞAHMARAN dedi ki...

anneciğin rahatsızlanmış öyle değil mi.Haklısın aslında seni korumaya çalışmaktan sana bir şey olmasın diye uğraşmaktan.Tıp kı benim annem gibi.
umarım şimdi sağlığı iyidir.Umarım çok kötü bir rahatsızlığı yoktur.

Emre KORLU dedi ki...

anneler hep düşünür çocuklarını üzerlerine titrerler işte bundan kaynaklanır üzerimize titreyişleri..
çok güzel bir şiir ruyaylacığım sen hep güzel yazıyorsun zaten..
anneni öpüyorum hemde çok..

RuYaYLa dedi ki...

Salihcim
Annem felçli (6 bitiyor 7 yıla giriyor )konuşamıyor ve yürüteç yardımıyla zor yürüyor 2-3 yaşındaki bir çocuk gibi sadece yemeğini kendisi yiyebiliyor ve bazen wcye kendisi gidiyor... Geri kalan tüm ihtiyaçlarını biz karşılıyoruz..66 yaşında olmasına rağmen 95 yaşındaki bir insan kadar ufalmış beyni.Alzheimer tipi mix demans dediler yani zihnini gün geçtikçe yitiriyor...

gayyorcum
hep titredi üzerime şimdi ben onun üzerine titriyorum.. Çok teşekkür ederim canım ...

ŞAHMARAN dedi ki...

canım bunu annene oku olur mu
"TEYZECİĞİM HAYAT HERŞEYE RAĞMEN ÇOK GÜZEL.yANINDA SENİN BU DENLİ ÜZERİNE TİTREYEN VE BÖYLESİNE İÇLİ ŞİİRLER YAZAN BİR KIZIN VAR.
vE EMİNİM Kİ SENDE ÇOK MUTLUSUNDUR.
yAŞAMAK NEFESALIP VERMEKTEN İBARET DÜŞÜNMEK DUYMAK.
ÇOCUKLARININ HAREKETLERİNİ GÖRMEK ONLARIN YAŞADIĞINI GÖRMEK BU KADAR GÜZEL BİR ŞEY DAHA VAR MI TEYZECİĞİM.BEN BURADA NE DESEM NE SÖYLESEM AZ KALIR.BURADAN BU PC NİN BAŞINDAN SENİN ELLERİNİ ÖPTÜĞÜMÜ YANAĞINI OKŞADIĞIMI SÖYLEMEK İSTİYORUM.
ÖYLE BİR KIZA SAHİPSİN Kİ VE O DA SENİN GİBİ O KADAR GÜZEL BİR ANNEYE SAHİP Kİ.
BİRBİRİNİZE BİR ÖMÜR BOYUNCA TUTUNUN TEYZECİĞİM.SEVGİLİMİN HER ZAMAN DEDİĞİ GİBİ SEVGİYLE YÜREĞİNLE NEFESALIŞ VERİŞLERİNLE KAL TEYZECİĞİM"

RuYaYLa dedi ki...

Boğazımda düğümlendi bişeyler yine salya sümük oldum kendimi toparlar toparlamaz okuyacağım söz salihcim... O kocaman yüreğinde istediğin ne varsa gerçek olmasını gönülden diliyorum canım çokkk teşekkür ederim

Seyyah dedi ki...

Sessiz çığlıklar..
Yüreğinizde biriken çığlıkları bizlerle paylaştığınız için Teşekkürediyorum size.
Küçük beyime bıraktığınız yorum sayesinde tanıdım sizi.Takibinizde olacağım müsadenizle.

RuYaYLa dedi ki...

Hoşgeldin Evl79
Çok mutlu oldum burda görünce seni gayyor sayesinde arada bir okuyordum yazılarını bir kaç defada kaçak misafir olarak geldim bloguna kabul edersen bende takipçin olmak istiyorum :)

Seyyah dedi ki...

Her zaman başımın üzerinde yerin var.Kendi evinmiş gibi istediğin zaman buyur gel olur mu.

RuYaYLa dedi ki...

Elv79 tamamm kovsan da gitmem artık :))

aysema dedi ki...

Yüreğime söz geçiremiyorum artık...
Sözcükler anlamını yitirdi!

RuYaYLa dedi ki...

Aysemacım;
Yüreğime söz geçirmeyi bilmiyorum bende...

Sevgiler

Seyyah dedi ki...

Gelip gidip okuyorum.Aşınacaya kadar yüreğim,acısı dininceye kadar,üzerine bu şiiri basıyorum.

RuYaYLa dedi ki...

Elvancım;
Canım benim en kısa zamanda aşar diyeyim o zaman :( of ne diyeceğimi bilemedim :(

Unknown dedi ki...

I like your style of writing. You break it down nicely. Very informative post. Keep up the good work.

HP - ENVY 15.6" Laptop - 8GB Memory - 750GB Hard Drive - Natural Silver (m6-1225dx)

HP - ENVY 14" Laptop - 8GB Memory - 1TB Hard Drive - Natural Silver